wdg logo symbol

Först i Sverige — här är storsatsande golfkvinnornas nästa steg

Aug. 21, 2018

gqgwdg

Senaste året har Green Queens Golfs medlemsantal ökat med nästan 500%. Behovet av att skapa en plattform där unga kvinnor kan mötas och kunna delta på event som inte är riktade till en manlig publik är enorm.

”-Intresset bland unga kvinnor att ta upp golfen igen eller att börja spela golf är otroligt stort. Men det saknas kunskap om hur denna målgrupp fungerar, vilket är väldigt viktigt för att klubbarna skall lyckas få in nya tjejer och behålla de tjejer som redan spelar.

Vi på Green Queens Golf har hittat ett lyckat koncept och nu hjälper vi de golfklubbar i Sverige som är intresserade av att lyckas skapa samma förutsättningar för ett lyckat koncept. Vi gör detta främst för att vi vill hjälpa fler unga kvinnor hittar glädjen till golfen. ”

(Säger Emma-Mathilda Steen & Lowa Lindvall som driver Green Queens Golf)

En annan ung kvinnlig entreprenör som också brinner för golfen och som arbetar aktivt för att förändra golfen och få in fler kvinnor till Sveriges golfbanor är Sofie Källström. Sofie har i år både blivit värvad till (YEoS) Young Entrepreneurs of Sweden och hamnat på Företagarna.se succélista ”Unga idéer”.

Hon driver i dag två starka företag som båda har anknytning till golfen (WDG och WDP) och ett framgångsrikt investment bolag Smart Generation Invest.

Och idag skrevs papperna på och nu går Smart Generation Invest in och investera i Green Queens Golf. Tillsammans skall bolagen nu arbeta för att utveckla golfen ytterligare och främja kvinnlig golf.

”-Vi är otroligt glada över vårt nya samarbete mellan Smart Generation Invest och Green Queens Golf, tillsammans kommer vi kunna göra underverk för Golfen här i Sverige” (Säger Sofie Källström)

Tillbaka till nyheter