wdg logo symbol

Briljanta slogans — så profilerar du ditt företag på golfbollen

May 14, 2018

slogan

Dryckesföretag — Grip it and sip it.

Försäljare av myggmedel — Nature’s way of feeding mosquitos.

Revisonsfirma — I don’t find it hard to meet expenses. They’re everywhere.

Klockleverantör — You can’t be late until you show up.

Försäkringsbolag — Watch your step, it could be your last.

Ovanstående är klockrena exempel på hur ett företag ska gå tillväga för att profilera sig på bästa sätt. Att profilera sitt företag med olika produkter är väldigt roligt men också extremt viktigt. På senare år har golfbanan vuxit fram som en väldigt gynnsam plats att synas på. Genom ”branding” av pikétröjor, vattenflaskor, handdukar, bollar och andra golfprylar, för att visa upp företaget på ett positivt sätt. Just att trycka slogans på golfbollar är en populär trend som också är oerhört effektiv.

— Att trycka loggor eller budskap på golfbollar är ett enkelt och smidigt sätt att nå ut till många samtidigt. Det viktiga för att lyckas är att trycket sticker ut. Vi på WDP är väldigt anti-visitkort och vill istället skapa produkter som inte bara hamnar i en byrålåda, utan är både bra och roliga att använda. Bollar behövs ju alltid om det ska gå att spela golf. Så det är en produkt som berör alla golfare, säger Silva Pilarv VD på WDP.

WDP är en reklambyrå som brinner för att profilera kunder i alla möjliga branscher. Tack vare det nära samarbetet med WDG blir det mycket golfprodukter, framförallt bollar. Genom loggor, slogans eller budskap på bollarna får företagen stor synlighet. Dessutom går det att hitta på andra finurliga lösningar. Exempelvis erbjuder flera företag rabatter på sina produkter till personen som hittar och lämnar in en specifik boll. På så sätt får inte bara folk upp ögonen för företaget, utan konsumerar också företagets produkter.

— Golfbollar kan ju hittas av vem som helst. De vanliga är ofta bara vita och tråkiga. Därför är det lätt att designa en boll som sticker ut med olika tryck och färger. Det är bara att tänka ”Outside the box”, säger Silva.

Vilken rolig slogan skulle du sätta på din boll?

Tillbaka till nyheter